VARDAG

ISTÄLLET FÖR ATT KÖPA NYTT…

Hej på er!

Hoppas ni har haft en superbra helg, och att ni har en fortsatt fin söndag!

Ni vet en sån där fotpall liknande grej som har ett överdrag och inuti har den en madrass man kan vika ut? Finns iallafall på sotka att köpas för kanske 80€-100€ någonting. En sån har jag haft sen jag skaffade kissen vilket är mer än 4 år sedan. Han älskar den! Han sover på den, skrapar på den och leker på den. Ni kan tänka er att den inte har varit i fint skick eftersom han skrapar på den (vilket han får, eftersom han inte skrapar på andra möbler än den. Den e liksom hans, och har alltid varit hans)

Som jag sa, den har inte varit i fint skick och det var så pass illa att det började lossna delar av den och var ful. Tänkte först att jag skulle köpa en helt ny men sen kom mamma på den idéen att man lätt kan sy ett nytt överdrag. Sagt och gjort! Vi började med att söka efter något gammalt lakan/täcke/tyg och hittade ett vitt här hemma. Sen var det bara att vika allt över den och sy fast.

blogg 1blogg 2blogg 3

Tyget var ju inte i bästa skick och skrynkligt, men det duger. Nu sparade jag 90€ i några år till förhoppningsvis 😉
Såklart skulle babyboy vara med och se vad som händer åt hans älskade sovplats haha, han är så söt. ❤

Kan faktiskt tipsa er om att göra samma sak, ifall ni inte vill eller har råd att köpa nytt, det blev hur bra som helst!

Nu ska jag dricka mitt eftermiddags kaffe och fortsätta se vad som behövs göras här hemma.
Vi hörs!

Kommentera

